عروسک های جاودانه

عروسک های جاودانه

عروسک ها چنان شما را به هیجان میاورند که معروف ترین بازیگر ها نمی توانند
عروسک های جاودانه

عروسک های جاودانه

عروسک ها چنان شما را به هیجان میاورند که معروف ترین بازیگر ها نمی توانند

بیوگرافی بنفشه صمدی

می خواستم مال اقای پیمان فاطمی را بزارم که سال 94 عروسک گردان ببعی بود ولی گیر نیاوردم به جاش مال خانم بنفشه صمدی را می زارم.البته درباره ایشون هم فقط مصاحبه بود.


سمت:عروسک گردان ببعی

م

درباره کار با طهماسب در پشت صحنه کار بیشتر صحبت کنید.

 آقای طهماسب کارگردانی هستند که با صبر و وسواس زیاد کار می کنند . فضای کار با ایشان بسیار آرام و کم حاشیه است و همیشه بعد از کار این احساس به من دست می دهد که به تجربیاتم نکات بسیار با ارزشی اضافه شده است.

گویا فیلمنامه «کلاه قرمزی و بچه ننه» پیش از فیلمبرداری یک بار هم به صورت روخوانی، ضبط شده بود.

 بله، تقریباً چیزی شبیه زمانی که یک نمایش رادیویی را ضبط می کنند. به این ترتیب یک ماکت گویا از کلیت کار وجود داشت که هم به صداپیشگان و عروسک گردانها کمک می کرد و هم به کارگردان کار.

صداپیشگی کار هم به صورت همزمان انجام شد دیگر؟

 بله، صداپیشگی با حضور صداپیشگان در هنگام فیلمبرداری انجام می شد. این کار یک مزیت عمده دارد و آن هم اینکه احساس صداپیشه را به حس و حال حاکم بر صحنه نزدیک می کند ضمن اینکه همان لحظه مابین عروسک گردان و صداپیشه یک هماهنگی رخ می دهد که به بهبود کار کمک می کند.

به عنوان کسی که سالهاست در گروه کاری طهماسب حضور دارید، مهمترین عنصر موفقیت وی در جلب مخاطب را چه می دانید؟

 مهمترین خصوصیت آقای طهماسب شناخت کودک است. برای آقای طهماسب کودک عنصری مهم است. ایشان به روانشناسی کودک بسیار اهمیت می دهند. بارها می شد که ما هنگام دورخوانی ایده ای را مطرح می کردیم ، ایشان قبل از هر چیز به واکنش کودک نسبت به پیشنهاد ما فکر کرده و مثلا می گفتند : «بچه اینو نمی پسنده» یا «بچه این تاثیرو می گیره».

با این حساب طهماسب آدمی نیست که نگاه خود را به بازیگر یا صداپیشه حقنه کند؟

 همانطور که قبلاً هم گفتم ایشان نظرات اعضای گروه را می شنوند ، اما به هر حال هر کارگردانی در آخر آنچه را که مطابق با سلیقه و دیدگاه خودش است را به اجرا می گذارد و این حق طبیعی اوست. ایشان و آقای جبلی با عشق برای کودکان کار می کنند. وقتی آدمی عاشق کارش باشد معلوم است که گروهش هم از این همکاری لذت می برد. هیچ کدام از اعضای گروه ایشان فقط به دنبال انجام وظیفه نیستند بلکه دوست دارند در رسیدن به هدف نهایی به کارگردان کمک کنند.

یکی از پرسشهای اصلی مخاطبان درباره زوج طهماسب-جبلی این است که این دو هنرمند دوست داشتنی علیرغم موفقیتی که در تولید سه فیلم سینمایی از سری «کلاه قرمزی» داشته اند چرا به جای هر ده سال یک بار، در فواصل زمانی کوتاه تر به سراغ ساخت فیلم درباره این شخصیت نمی روند.

 این را باید از خودشان بپرسید اما فکر می کنم دوست ندارند کلاه قرمزی تبدیل به عنصری تولیدی شود . حتما باید ایده قوی داشته باشند که استارت کار را بزنند.

به بیان دیگر وسواس فراوان آنهاست که چنین روندی را موجب شده.

 وسواس که خیلی دارند.

خودِ شما درباره این کم کاری از آنها پرسش نکرده اید؟

 بارها شده از ایشان بخواهیم که بیشتر کار کنند اما هیچ وقت نشده که بپرسم چرا کم کار می کنید. نکته بدیهی این است که ایشان دوست ندارند به سمت کارهای تولیدی سطحی بروند.

یا به بیان بهتر از روزمرگی فرار می کنند؟

 همین طور است. روزمرگی را اصلا دوست ندارند و برای همین است که وقتی بعد از چند سال به سینماها می آیند این همه از کارشان استقبال می شود.

آخرین سوال؛ یک تعریف کوتاه از کاراکتر «گل قرمزی»؟ و درباره اینکه آیا در کارهای آینده «کلاه قرمزی» هم این کاراکتر حضور خواهد داشت یا نه؟

 «گل قرمزی» شخصیتی است که تا به حال شبیهش را در عرصۀ عروسکی نداشته ایم و برای خود من خیلی جالب و دلنشین بود که در سالن سینما دیدم ، تماشاچی با ورود او عکس العمل بسیار مثبتی از خود نشان می دهد. دربارۀ اینکه آیا در کارهای آینده این عروسک هم حضور خواهد داشت یا نه ، پاسخی ندارم. پاسخ این سؤال را فقط خود آقای طهماسب می دانند و تصمیم گیرنده ایشان هستند .

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.