عروسک های جاودانه

عروسک های جاودانه

عروسک ها چنان شما را به هیجان میاورند که معروف ترین بازیگر ها نمی توانند
عروسک های جاودانه

عروسک های جاودانه

عروسک ها چنان شما را به هیجان میاورند که معروف ترین بازیگر ها نمی توانند

تاریخچه کلاه قرمزی

مورچه ای از جنس اسفنج


سال ۱۳۶۳برنامه عروسکی تک قسمتیرای شبکه یک ساخته شد با نام چتر
که مهدی میگانی کارگردانی آن را برعهده داشت. داستان این برنامه درباره یک روز بارانی و حیواناتی بود که برای در امان ماندن از باران زیر قاچری جمع شده بودند. یکی از کاراکترهای این کار، مورچه ای بود از جنس اسفنج که بعد از ساخت این برنامه راهی آرشیو عروسک هایِ صداوسیما شد.

صندوق پست

چند سال بعد که ایرج طهماسب می خواست سراغ ساخت برنامه صندوق پست و پس از استقبال در کارتونی به نام جغجغه و فرفره به عنوان مهمان آمد و صدای هنر مندانه ی حمید جبلی برای این عروسک انتخاب شد.

کلاه قرمزی و پسرخاله

بعد چند سال کلاه قرمزی به سینما راه پیدا کرد و باتغییرات مرضیه محبوب شد این عروسکی که الان می بینید.کارتون کلاه قرمزی و پسرخاله محبوبیت زیادی پیدا کرد.این فیلم در سال 1381 ساخته شد.

کلاه قرمزی و سروناز

از این عروسک محبوب در سال 1384 فیلم سینمایی دیگری ساخته شد ولی به اندازه ی کلاه قرمزی و پسرخاله محبوب نشد ولی این جلوی ایرج طهماسب را نگرفت.

کلاه قرمزی88

هیچ کس فکر نمی کرد از این عروسک یک سریال تلویزیونی ساخته شود ولی این سریال مورد استقبال قرار گرفت و دو شخصیت جدید که ساخته ی مرضیه محبوب بودند به کارتون اضافه شدند.یک پسر ساده اما رک و شیطون به نام پسر عمه زا با صداپیشگی محمد رضا هدایتی و عروسک گردانی امیر سلطان احمدی و شخصیتی عشق تکنولوژی و کند به نام گیگیلی او عروسک گردان خاصی نداشت و صدا پیشه حمید جبلی بود.

 

کلاه قرمزی 90

در سال 89 کلاه قرمزی ساخته نشد ولی کلاه قرمزی 90 با چهار شخصیت جدید مهمان خانه ها شد.یک مرد عاشق در و هول با سری کچل و ابروانی کلفت با نام فامیل دور با صداپیشگی بهادر مالکی و عروسک گردانی محمد لقمانیان و بره ای ناز و باسواد با نام ببعی با صداپیشگی محمد بحرانی و عروسک گردانی بنفشه صمدی.از دیگر شخصیت می توان به دوره و خانم جون اشاره کرد.

کلاه قرمزی و بچه ننه

یکی دیگه از فیلم سینمایی های کلاه قرمزی که من دوبار رفتم سینما دیدمش.در این فیلم دو شخصیت جدید به نام های گل قرمزی و بچه ننه حضور داشتند.آمار فروش این فیلم تقریبا 9 میلیارد بود و داستان قشنگی و با حضور پسر عمه زا خنده دارتر هم شده بود.راستی این فیلم در سال 1390 ساخته شد.

کلاه قرمزی 91

کلاه قرمزی 91 هم ساخته شد با شش شخصیت جدید.یک الاغ خشن اما بامزه با نام جیگر با صداپیشگی کاظم سیاحی و عروسک گردانی عیسی یوسفی پور و یک همسایه خوش خنده اما داغونه داغون با نام همساده با صداپیشگی محمد بحرانی و عروسک گردانی خانم شیما بخشنده(البته خانم بخشنده فقط سال های91 و 92 این عروسک را می گرداند و در سال 93 عروسک گردانی او بر عهده ی آقای حامد زحمتکش بود)همچنین از دیگر شخصیت ها میتوان به آقای این،آقای دلاک،خواهر عمه زا و خواهر زاده زا اشاره کرد ولی در سال هاین بعد آن ها حذف شدند ولی خواهر عمه زا در کلاه قرمزی 93 نقش کوتاهی داشت.

کلاه قرمزی92

خب 92 هم آمد با پنج شخصیت جدید.یک دختر جیغ جیغو با نام دختر همسایه با صداپیشگی نگار استخر و عروسک گردانی شیما بخشنده(درسال 93 خانم مهتاب تبریزی)و یک گاو پرخور و چاق با نام گابی با صداپیشگی علی سرابی و عروسک گردانی حسین نعیمی ذاکر.همچینین از دیگر شخصیت ها می توان به آقای باغبان و مرغ(حذف شده) و گدا اشاره کرد.

کلاه قرمزی 93

آخرین سریال کلاه قرمزی تا الان همراه سه شخصیت جدید.یک بچه ی بانمک و اهل دستور دادن به پدرش(فامیل دور)با نام بچه فامیل با صداپیشگی اقای محمد لقمانیان و عروسک گردانی خانم مهتاب تبریزی.یک آقا که دوست قدیمی فامیل دور و دقیق و عاشق سینی است با نام عزیزم ببخشید با صداپیشگی آقای احسان کرمی و عروسک گردانی آقای علی پاکدست و یک دیو وارونه و عشق آب از زیر زمین با صداپیشگی هوتن شکیبا و عروسک گردانی خانم مهناز خطیبی.این بود تاریخچه ی کلاه قرمزی.

اینم چند تا عکس

 

نمن


76456


897897


798


67576


544


456


7867


434


54354


43234


فقفث


5354


56456


65445


5354


54543


43234


43234


67ع


43243


خب چطور بود؟

 

منبع:خودم

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.